כיצד לובשים הקמה, חצאית קרב מסורתית

כדי להתכונן למחר חייבים לקחת בחשבון את העבר. אצלנו באקבן זה חשוב במיוחד, לא רק הכרת תודה לידע שיש לנו אלא לתרבות הלוחמים שיצרה אותו.
נינג'יטסו היא אומנות לחימה שבעברה נסיון מעשי מתקופת מלחמות האזרחים ביפן. בתקופה זו שימשו חיילים סמוראים כלי בידיהם של האדונים הפיאודליים. סוגים רבים של בגדים היו אז בשימוש. אנחנו, ואומנויות לחימה רבות אחרות מתאמנים בבגד יפני מסורתי, גי, הכולל ג'קט עליון המוחזק על הגוף בעזרת חגורה ומכנסי אימון הנקשרות בש��וך. יש לבגד כזה שימוש בקרב אימון מאחר והוא מאפשר אחיזה טובה של היריב. לכן אנו רואים בגד אימון יפני עתיק ברוב הזירות הספורטיביות של ג'ודו וג'יו ג'יטסו ברזילאי.
'''הקמה''' (Hakama) הוא שמה של חצאית הקרב היפנית שאותה לובשים הותיקים באקבן. יש להקמה שימוש בדוג'ו בעיקר בגלל האחיזה של לוחית הגב והקשירה מתחת לטנדן, נקודת הכוח של הבטן. בשבילי יש להקמה שימוש חשוב יותר. אני מקפיד שלא להיות קשור לבגד מסוים ולהתאמן בביגוד רחוב גם כן. חצאית הקרב היא בחירה. כשאני לובש את ההקמה אני נזכר, כל שיעור, של אומנות הלחימה יש שורשים עתיקים, שיש עוד ערכים באומנות הלחימה שאנו מתרגלים מחוץ לאופנה. יש כבוד למסורת, כבוד לפרקטיס, כבוד למורים שהיו וכבוד לתלמידים שיהיו.
יש לי ידיד באומנויות לחימה שאימן את עצמו לחבר את רגע קשירת החגורה לפני כל קרב למצב של ריכוז קרבי והישתמש בקשירה כדי להיכנס לפוקוס לפני התחרות. אני עושה אותו דבר כשאני שם הקמה.
אני מצרף את הסרטון הבא על 'איך לובשים הקמה' באקבן וגם קישור ששלח לי אחד התלמידים לקניה של הקמה ברשת.
אין לי כל קשר למוכר ואיני מרגיש אחריות לבגד או למשלוח, אבל ראיתי את ההקמה הכחולה שהוא שלח והיא נראית לי כל כך טובה וזולה שאזמין אחת נוספת לעצמי. שימו לב בבקשה, מטבעם של קישורים באי ביי להיות זמניים ויתכן שאם יגמר המלאי למוכר הספציפי נאלץ לחפש מקור אחר.
קישור לקניית הקמה כחולה כהה באי ביי